søndag 22. juli 2012

Hjemmelaget oreois

Tenkte å dele oppskriften på min hjemmelagde oreois med dere, 
bare fordi den er bare så utrolig god:-)

Før jeg lagde denne hadde jeg ikke laget hjemmelaget is siden jeg var liten,
 så plutselig kom jeg på hvor godt det var og ville prøve.

Fant en oppskrift jeg hadde skrevet ned i kokeboken min.

1 eggeplomme
1 dl fløte
1 ss sukker

(Her dobbler man opp til ønsket mengde)

Pisk eggeplommer og sukker i en bolle.
Pisk fløte i en annen bolle.
Bland deretter sammen.



Så kommer man til smakstilsetningen, hvor man velger det man ønsker.
Det var her jeg kom til å tenke på å bruke oreo, siden jeg elsker oreokake.
Jeg knuste bare oreokjeks og hadde det i ismassen.

Deretter setter man den i fryserer og venter noen timer.
Jeg syns det er veldig godt med bringebær oppå isen.


Jeg har også laget oreoiskake med samme oppskrift.
Knus oreokjeks og bland med smeltet smør til bunn (ha ut i rund kakeform), 
ha ismassen oppå og sett i fryseren.

Anbefaller virkelig å prøve denne fantastisk gode isen!

Kristin



2 kommentarer:

  1. Hei Kristin!

    Takk for koselig hilsen inne hos meg;)
    Litt sent svar, har vært i feriemodus altfor lenge nå, hihi;)

    Du finner mange tips om bloggdesign og html f.eks på disse sidene:

    http://www.fabelaktive.com/p/bloggteknisk.html

    http://blogger-hjelp.blogspot.no/

    http://moseplassen.com/kategori/tips-triks/bloggtips/

    Skriftsirkelen har jeg laget i Gimp, nettbasert bilderedigeringsprogram:)

    SvarSlett
  2. Hei:)den isen så supergod ut:)Takk for tips:)har ikke laget is selv,men det må jeg jo prøve nå:)nyt kvelden, Kine:)

    SvarSlett