søndag 10. juni 2012

Utfordring - favoritter

Mona Christin har en utfordring på bloggen sin, nemelig å vise frem våre 5 (eller flere) favoritter.

Denne utfordringen måtte jeg bare kaste meg på, for gjett om jeg har favoritter. Å velge ut fem favoritter kan være en utfordring, ikke bare fordi jeg har mange favoritter, men også fordi favorittene kan forandre seg fra dag til dag, uke til uke. Nye ting dukker opp i hjemmet (man kjøper, man får, man finner) og jeg flytter litt rundt på noe jeg har, og vips så har man plutselig funnet seg noen nye favoritter. Men jeg har klart å velge ut mine fem favoritter akkurat nå, og de er fra stuen (som jeg har ommøblert litt på i helgen).


Favoritt # 1:
Gyngestolen som flyttet inn hos meg i dag. Den har jeg fått av farmor, deretter er den pusset, vasket og malt før den fikk plass i stuen. Veldig fornøyd med resultatet. Den er kjempeflott, med fine detaljer og har en egen sjarm og historie med seg.

Favoritt # 2:
Luddeskinnet mitt fra ikea er en absolutt favoritt. Helt siden jeg kjøpte det for et år eller to har det flyttet rundt i stuen fra sofa, stoler, armlener osv. Mykt og lekkert. Piffer opp i stuen.

Favoritt # 3:
Sinkhusene mine som er kjøpt på kid interiør er jeg veldig glad i. Jeg liker det røffe uttrykket over dem, spesielt i blanding med noe mykt og rent. Og med telys inni blir det ekstra koselig i stuen en sen høstkveld.

Favoritt # 4:
Det store cognac glasset som jeg kjøpte for en tier elle to på bruktbutikken. Det pynter opp i stuen som oppevaring til telys.

Favoritt # 5:
Potetkassa som oppevarer noen av interiørbladene mine. Denne fant jeg i kjelleren hos mamma og pappa. Den ble vasket grundig før den fikk fire hjul på seg. Den er både praktisk og fin å se på. Har blitt veldig glad i den.

Dette var mine favoritter. Gleder meg til å se deres favoritter, så hiv dere med på utfordringen.

Kristin

6 kommentarer:

  1. Hei.

    Så moro at du ville delta. Digger gyngestolen. Er så kult når de er svarte. Denne hadde glidd rett inn her iallefall.

    Masse lykke til med dine flotte favoritter.

    Legger meg som følger her, jeg.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  2. Kjempeflott utfordring, som alle kan delta på, hvem har ikke sine favoritter?

    Takk for det:-)

    SvarSlett
  3. Her var det masse herlege favoritter!
    Eg elsker slike gamle kasser med hjul :o)

    Kjenner meg godt igjen i det du skriver om favoritter... det kan forandre seg litt fra dag til dag, alt etter kva du setter sammen osv :o)

    fin dag til deg!

    ib

    SvarSlett
  4. Takk! Du hadde masse fine favoritter selv å vise frem. Vinballongen er kjempe stilig, fikk nettopp en i hus selv etter å ha ønsket meg en slik lenge. Ha en fin dag videre:-)

    SvarSlett
  5. Takk for kommentaren på bloggen min. Så fine favoritter du har.. Flott gyngestol. Skal vurdere sterkt å kjøpe meg et saueskinn til høsten igjen! De er så sjarmerende! :)

    SvarSlett
  6. Veldig lunt og koslig med et skinn i stuen:-)

    SvarSlett